مزایای اتاق فرار نسبت به سایر بازی ها
نوشته شده توسط : مسعود

اگر اهل تفریحات جمعی و بازی های گروهی باشید، احتمالا نام بازی های اتاق فرار به گوشتان خورده است و شاید از خود بپرسید مزایای اتاق فرار نسبت به سایر بازی های گروهی چیست؟ چه چیزی باعث شده است تا اسکیپ روم ها در سراسر جهان با چنین استقبال بی نظیری مواجه شوند؟ و سوالاتی از این قبیل ... شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این گروه از بازی ها به دلیل شرایط محیط پیاده سازی شده برای هر یک و روند اجرای آنها تاثیرات بسیار زیادی بر روی ذهن، جسم و احساسات افراد ایجاد می کنند. به طوری که، نه تنها جسم را به سلامتی دعوت می نمایند، بلکه ذهن را نیز به چالش کشیده و منجر به تقویت مغز می گردند. در این مطلب قصد بررسی مزایای اصلی اسکیپ روم ها را داریم و میخواهیم دلیل برتری این بازی ها نسبت به سایر تفریحات گروهی را عنوان نماییم.

1. تقویت روحیه تیم ورکینگ

اصلی ترین مزیت بازی های اتاق فرار تقویت روحیه تیم ورکینگ و کار گروهی می باشد. زیرا یکی از رمزهای موفقیت در اسکیپ روم ها، همکاری اعضای گروه با یکدیگر و عدم تکروی می باشد و گروه هایی می توانند بازی را با موفقیت به اتمام برسانند که با یکدیگر هماهنگ و همراه باشند. همچنین، هیجان و استرسی که در این بازی ها احساس میشود، افراد را وادار می کند تا به هم گروهی های خود کمک نموده و همگی با هم نجات پیدا کنند. در اسکیپ روم ها، شکست و خستگی و عدم توانایی برای ادامه بازی به معنای شکست تمام افراد گروه خواهد بود. بنابراین میتوان اولین و مهم ترین مزیت بازی های اتاق فرار را تقویت روحیه تیم ورکینگ دانست.

2. بهبود توانایی مدیریت زمان

دومین مزیت بازی های اتاق فرار، بهبود توانایی مدیریت زمان می باشد. همانطور که میدانید، در اسکیپ روم ها، بازیکنان ملزم به حل معماها و خروج از بازی در یک زمان مشخص (اغلب 60 دقیقه) می باشند و همین امر موجب می شود تا مدیریت زمان از اهمیت بالایی برخوردار شود. در واقع می توان گفت که بازیکنان، با کنترل مدت زمانی که برای حل هرمسئله اختصاص می دهند، یاد میگیرند که چطور در زندگی واقعی نیز از زمان به درستی استفاده نمایند. تکرار این کار در مراحل مختلف می تواند به بهبود مهارت مدیریت زمان کمک کند.

3. افزایش دقت در زندگی

اگر در بازی های اتاق فرار شرکت کرده باشید، حتما میدانید که سرنخ های پنهان شده در اسکیپ روم ها، در جاهای مختلفی جایگذاری میشوند که تنها با دقت و خوب نگاه کردن و نگذشتن از جزئیات و چیزهای کوچک می توان آنها را پیدا نمود. همین امر موجب می شود که افراد با شرکت در این بازی ها، دقت به جزئیات و مسائل پیرامون را مد نظر قرار دهند و حس ریز بینی را در خود تقویت نمایند. بنابراین، افزایش دقت در زندگی، سومین مزیت مهم شرکت در بازی های گروهی اتاق فرار می باشد.

4. غلبه بر ترس

چهارمین مزیت بازی های گروهی اتاق فرار، غلبه بر ترس و شکست آن می باشد. شما با شرکت در یک اسکیپ روم با سناریوی ترسناک، در شرایطی قرار میگیرید که باید با همکاری و همفکری با سایر افراد گروه، راه نجاتی برای خود پیدا نمایید و سرنخ های خروج از بازی را بیابید. این کار تنها با غلبه بر ترس و کنترل این حس امکان پذیر می باشد و شما در این بازی ها به راحتی می توانید این حس را درخود تقویت نمایید.

5.کسب تجربه های جدید

اگر به ماجراجویی و کسب تجربه های جدید علاقه مند باشید، اسکیپ روم ها این امکان را به شما می دهند تا با شرکت در هر یک، تجربه ای بی نظیر و تکرار نشدنی به دست بیاورید. همانطور که میدانید، هر اتاق فرار سناریوی مخصوص به خود را دارد و محیط بازی در هر یک مختص به همان سناریو طراحی می شود. بنابراین، بازیکنان می توانند در هر اتاق فرار تجربه ای جدید کسب نموده و با انواع قفل ها آشنا شوند.





:: برچسب‌ها: مزایای اتاق فرار , مزیت اتاق فرار نسبت به سایر بازی ها , مزایای اسکیپ روم ها ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: